امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403 http://amlak.cloob24.com
0

قراردادهای مربوط به خرید و فروش ملک اعم از مسکونی، تجاری و زمین یکی از قراردادهای مهم است. چند نکته حقوقی در خرید و فروش املاک را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که رعایت این نکات می تواند از بروز بسیاری از اختلافات حقوقی ساده یا حتی کلاهبرداری‌ها و جرایم سازمان‌یافته در پوشش فروش املاک جلوگیری کند.

  •  از مالکیت فروشنده بر ملک اطمینان حاصل کنید: مهمترین نکته در خرید هر نوع ملکی، احراز مالکیت فروشنده است. فروشنده باید مطابق قانون، مالک (مالکین) ملکی باشد که به فروش می‌رساند یا از سوی فروشنده ملک، دارای وکالت‌نامه رسمی باشد.
  • سند دار بودن ملک
  • آزاد بودن ملک:  آزاد بودن ملک به این معناست که ملکی که به فروش می‌رسد نباید در رهن یا وثیقه شخص یا نهادی باشد. اگر ملک در رهن بانک یا شخص دیگری باشد، در این صورت فروش ملک دارای اشکال بوده و انتقال مالکیت نیز تنها با رضایت رهن‌گیرنده امکان‌پذیر است.
  • بازدید از ملک
  • مبایعه نامه عادی یا رسمی: قرارداد فروش ملک به دو صورت عادی و رسمی تنظیم  می شود. قرارداد رسمی،‌ قراردادی است که طی سند رسمی و با حضور طرفین در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می‌شود اما اسناد عادی ممکن است در دفاتر مشاورین املاک یا به صورت شخصی بین طرفین تنظیم شود.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه