امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://amlak.cloob24.com
0

اولین کاری که باید انجام شود بازدید از ملک و انتخاب ملک است در صورتیکه ملک انتخاب شد تیم حقوقی شرکت قرارداد فروش را آماده می کنند. این قرارداد مانند قرارداد خرید ملک در ایران است که شامل نام و آدرس فروشنده، مشخصات ثبتی، شماره و محل ملک، اطلاعات مالکیت، شرایط مورد توافق اعم از نحوه پرداخت، وسایل و امکانات موجود در ملک، شرایط تحویل ملک در آن قید می شود. نکته قابل توجه این است که اگر به زبان ترکی تسلط ندارید حتما باید یک مترجم همراه خود داشته باشید تا مفاد قرارداد را کامل برای شما شرح دهد.

این قرارداد در 3 نسخه تنظیم و توسط مالک و خریدار امضا می شود. مسئولیت اسناد مالکیت و احراز مالکیت فروشنده بر ملک و کنترل کلیه اسناد بر عهده تیم حقوقی شرکت می باشد.

بعد از تنظیم قرارداد مالک مبلغ پیش پرداختی به عنوان بیانه از خریدار دریافت می کند که این مبلغ در قرارداد ثبت می شود و رسید مبلغ دریافتی به خریدار داده خواهد شد.

پس از این مرحله مالک به اداره ثبت اسناد ترکیه مراجعه می کند و جهت فروش ملک پرونده جدید باز می کند در این مرحله باید استعلام انجام شود و دلیل استعلام این است که ملک نباید در منطقه استراتژیک و نظامی باشد، این استعلام از طرف ارتش ترکیه انجام می شود و حدود 45 روز الی 2 ماه زمان می برد. در صورت مجاز بودن تایید آن به اداره ثبت اسناد ترکیه ارسال می گردد.

اگر در مجتمعی قبلا حداقل یک فروش به خارجی انجام شده باشد دیگر نیازی به این استعلام نخواهد بود.

معمولا پس از آماده شدن مدارک انتقال ملک در اداره اسناد و املاک ترکیه به مالک پیامک ارسال می شود که در آن تاریخ امضا و انتقال سند مشخص خواهد شد و در تاریخ مشخص شده باید مالک و خریدار به اداره ثبت سند و املاک مراجعه کرده و پس از دریافت مابقی پول اقدام به امضای مدارک در حضور مامور اداره ثبت و اسناد ترکیه کنند و انتقال ملک انجام شود.

مدارکی که خریدار باید به اداره اسناد و املاک ترکیه ارائه دهد:

  1. 6قطعه عکس.
  2. شماره مالیاتی(با مراجعه به اداره مالیات ترکیه قبل دریافت است).
  3. اصل و ترجمه تایید شده پاسپورت خریدار.
  4. ارائه مدارک مترجم رسمی که از خود مترجم دریافت می شود.
  5. ارائه اصل و ترجمه تایید شده وکالتنامه(در صورت خرید وکالتی).

مواردی که باید به آن توجه شود:

  • باید دقت داشته باشید که ملک مورد نظر دارای مشکلاتی از قبیل گرو ماندن ملک از طرف دولت برای بدهی و یا رهن و وام پرداخت نشده نباشد. برای این منظور از دفتر اسناد رسمی اطلاع کسب کنید.
  • اگر اتباع خارجی خواهان اجاره ملکی در ترکیه باشند، باید اجازه اقامت اخذ کنند. ولی برای خرید ملک نیازی به داشتن اقامت نیست.
  • در موضوع خرید و فروش ملک، همیشه کمک گرفتن از یک شرکت فروش املاک مجرب و خبره به نفع خریدار بوده است. پس توصیه می شود از یک شرکت فروش کمک بگیرید.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه