امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 http://amlak.cloob24.com
0

ویلا آمل

معرفی شهر آمل:

شهرستان آمل در مرکز استان مازندران قرار دارد و از شمال به شهرستان محمودآباد، از شمال شرق به شهرستان فریدون‌کنار، از شرق به شهرستان بابل، از غرب به شهرستان نور و از جنوب به استان تهران محدود می‌شود. مرکز این شهرستان شهر آمل است.

تاریخچه شهر آمل:

شهرستان باستانی آمل که از واژه آمل که گونه پهلوی آن آموی (Amui) است، نصراله هومند در جزوه آشنای مختصری با شهر آمل می‌نویسد: «تز میان همین اقوام مهاجر آریائی (آزادگان) مادها و آماردها شاخه‌ای دیگر با نام آموهائی برای به دست آوردن سرزمینی بزرگ و آباد از سرزمین اصلی خود مهاجرت نموده و در کناره رود هراز (هرهز) آرام یافتند. چنان‌که این قوم توانستند در کنار (ه) غربی همین رود شهری را بنا کنند و نام قبیله و قوم هود را بر آن شهر بنهند. با گذشت زمان به گونه‌های: آموری، آمو، آمل بدل شد.»

محدودیت رفت و امد و ترافیکی در آمل:

آمل شهری است  از چهار طرف  به شهرهای محموداباد و بابل و جاده هراز به سمت تهران راه دارد و از نظر رفت و امد بهترین دسترسی به شهرهای اطراف دارد.

موقعیت شهر آمل:

شهر آمل واقع در جلگه مازندران و طرفین رود هراز با بلندای 76 متر از گستره دریا در 52 درجه و 21 دقیقه بلندای شرقی و 26 درجه و 25 دقیقه عرض شمالی و در فاصله 70 کیلومتری غرب ساری، مرکز استان، هجده کیلومتری جنوب دریای مازندران و شش کیلومتری شمال دامنه کوه البرز و 180 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.

حمل و نقل در آمل:

راه شهری آمل که دارای بیشترین بلوار و بزرگراه‌های مازندران است. جاده جاده بین‌المللی هراز یکی از مهم‌ترین جاده‌های ایران بیشترین وسعتش را آمل دارا است که شهرهای دیگر را به شمال ایران پیوند می‌دهد. همچنین جاده‌های کناری مانند آمل-بابل، آمل-محمودآباد (جاده ساحلی)، آمل-فریدونکنار و آمل-نور می‌توان اشاره کرد.

مشخصات ویلا آمل:

ویلا آمل در حومه شهر آمل در استان مازندران در دامنه رشته کوههای البرز قرار گرفته است و دارای متراژزمین 140 مترمربع و بنای 100متر ساخته شده است. ویلا در آمل دارای تعداد خواب 2 عدد و بصورت فلت ساخته شده است و در کوی و محله خصوصی قرار گرفته است. ویلا آمل دارای حیاط و تمام انشعابات ان نصب بوده است و در محیط امن و ارام قرار گرفته است. شما هموطنان عزیز می توانید برای گرفتن اطلاعات بیشتر و بازدید از محل با ما در ارتباط باشید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه