امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://amlak.cloob24.com
0

فروش ویلا آمل شمال

معرفی شهر آمل

آمُل (به مازندرانی: آمِل) یک شهر در استان مازندران و مرکز شهرستان آمل است. آمل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران، قطب صنعت و صادرات و فرهنگ استان مازندران،پایتخت برنج ایران، قطب زیست‌فناوری و نبوغ ایران، یکی از قدیمی‌ترین مراکز یک‌جانشینی جهان،از شهرهای مهم ترابری، کشاورزی، گردشگری، معدنی و صنعتی ایران و از مهم‌ترین شهرهای مرتبط به علم در تاریخ معروف به شهر تاریخ و فلسفه است.پیشینه شهر آمل به زمان آماردها بر می‌گردد و در تاریخ نوشتاری نیز، مانند شاهنامه آمل از مراکز مهم اتفاقات بوده‌است. آمل در زمان زیاریان، علویان پایتخت ایران و در زمان اشکانیان یکی از مراکز ایران بود و در زمان افریدون تا زمان بهرام گور نیز آمل تختگاه و پایتخت ربع مسکون است.این شهر به دو منطقه شهری تقسیم می‌شود. آمل سومین شهر پرجمعیت استان مازندران است.

تاریخچه آمل

وجه تسمیه و تاریخچه

نام یکی از اقوام ساکن کرانه جنوبی دریای مازندران آمارد بوده‌است. ریچارد فرای ریشه نام آمل مازندران را در پیوند با طایفه آمارد دانسته و این موضوع که دو آمل، یکی در آمودریا و دیگری در مازندران وجود داشته را به کوچ شاخه ای از این طایفه ایرانی مرتبط دانسته است. واژه آمل که گونه دیگر آن آموی است، احتمالاً از قبیله باستانی آمردها یا آماردها گرفته شده‌است. مورخان باستانی غربی نام این قبیله را مردی یا آمردی آورده‌اند. آماردها قومی نیرومند و جنگجو بوده‌اند و ناحیه فعلی آمل را به عنوان مرکز خود انتخاب نموده و نام خود را برنهادند و بعدها واژه «آماردها» به سبب کثرت تلفظ به آملد، آمرد و «آمل» بدل شد. نیز وجه تسمیه این شهر به سبب بنیان‌گذار خود «آمله» نیز می‌تواند باشد، چنان‌که در تاریخ طبرستان ابن اسفندیار آمده‌است و در جای دیگر پیرنیا می‌گوید این قوم مهاجر بادیه‌نشین بوده‌اند که به تاخت تاز در اراضی اقوام دیگر می‌پرداختند و به روزگار کوروش تا حوالی ماد پراکنده گردیده بودند، آمردها در حدود سه هزار سال پیش از میلاد نیز در حال پیدا نمودن سرزمین بوده‌اند. در اطلس‌شناسی آمده‌است، آمل از سرزمین‌های قدیمی بوده و دیرینگی آن به درازای بلندی می‌رسد و مردمانش از آمردها هستند که اولین قوم در کنار دریا پارس‌اند

جمعیت و موقعیت آمل

شهر آمل با 237٬528 نفر جمعیت در جلگه مازندران و در دو سوی رود هراز با ارتفاع 76 متر از سطح دریا در 52 درجه و 21 دقیقه طول شرقی و 26 درجه و 25 دقیقه عرض شمالی و در فاصله 70 کیلومتری غرب ساری مرکز استان، 18 کیلومتری جنوب دریای مازندران و 6 کیلومتری شمال دامنه کوه البرز و 180 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. رشد جمعیت شهر آمل قابل توجه است، زیرا تعداد آن که در 1335 حدود 25122 نفر بوده در 1365 حدود پنج برابر شده‌است. میانگین رشد جمعیت این شهر را سالانه حدود 8/4٪ نوشته‌اند.تحولات جمعیت شهر آمل از سال 1335 تا 1385 به شرح زیر است:

اب و هوای آمل

شهر آمل از نظر تقسیمات اقلیمی جزو اقلیم معتدل و مرطوب است. آب و هوای آمل معتدل و مرطوب بوده و بیش‌ترین درجه حرارت در تابستان‌ها 36 درجه بالای صفر و کم‌ترین درجه حرارت در زمستان‌ها 1- درجه سانتی گراد زیر صفر است و میزان متوسط بارش سالیانه شهرستان آمل 750 میلی‌متر برآورد شده‌است.

جاهای دیدنی در آمل

80 کیلومتری شمال شرقی تهران و 100 کیلمتری شهر آمل، در بخش لاریجان، بزرگترین سد خاکی خاورمیانه؛ بر روی رود هراز قرار دارد؛ که به سد لار، معروف است. در این منطقه یکی از قشنگترین دشت‌های ایران، دشت لار در دامنه‌های دماوند واقع شده.

تنوع گیاهی و جانوری در دشت لار بیداد می‌کند، به طوری که هم گون در آن پیدا می‌شود، هم آویشن، هم کاسنی و هم شیرین بیان. جانوران اینجا هم مثل گیاهانش متنوع‌اند و شآمل پلنگ، گرگ، روباه، عقاب طلایی، افعی البرزی، بزمجه، مارمولک، خرس قهوه‌ای، گراز، کل و به زکوهی، قوچ و میش، آهو و.. می‌شود. بهارها، دشت لار پر می‌شود از  گل‌های زرد و شقایق‌هایش و آن را به تابلویی بی‌مانند تبدیل می‌کند. اطراف چشمه دوبرار یکی از قشنگترین جاهای این منطقه است.

فقط اینکه پیش از 15 خرداد  به دلیل فصل زاد و ولد حیوانات امکان عبور با خودرو از محیط بانی وجود ندارد.

مسیر دسترسی: جاده آبعلی (تهران به سمت آمل) و داخل شهر پلور. این مسیر از سه راهی پلور تا پست ورودی پاسگاه محیط بانی دلیچای (ورودی شرقی پارک ملی لار) ادامه دارد.

مشخصات ویلا آمل شمال

این ویلا در منطقه زیبا و دلنشین در استان مازندران در بین رشته کوههای البرز ساخته شده است. این ویلا جنگلی دارای متراژزمین 500 مترمربع و متراژبنای 170 مترمربع می باشد. فروش ویلا آمل شمال که دارای تعداد خواب 3 عدد می باشد که هر سه خواب ان مستر می باشد. ویلا آمل شمال همچنین دارای پروانه ساخت و پایان کار و تمام مستندات قانونی را شآمل می باشد و قیمت اعلامی ان 920میلیون تومان می باشد برای بازدید و اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه