امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://amlak.cloob24.com
0

با اینکه لیزینگها برای متقاضیان وام مسکن تا سقف 70 درصد قیمت کارشناسی شده مسکن را می توانستند ارائه دهند و سود این تسهیلات 21 درصد می باشد. اگر بخواهیم این نرخ سود را با دیگر تسهیلات مقایسه کرد می توان گفت سودی که از صندوق پس انداز مسکن دریافت می شود 9 درصد می باشد و برای خرید اوراق وام مسکن 17 درصد می باشد که این سود به نسبت آنها بیشتر بوده است که برای اشخاصی که تسهیلات را از محل لیزینگ مسکن دریافت می کنند هزینه های بالای  برای پرداخت سود و پرداخت اقساط تسهیلات باید متحمل شوند.

http://s9.picofile.com/file/8299127218/lizing1_150x150.jpg

در دستورالعمل لیزینگ مسکن بانک حق ورود به این فعالیت را ندارند طبق این دستورالعمل بانک مرکزی بانکها را منع کرده است. این مهمترین انتقادی است که می توان به این دستورالعمل کرد.

آیا از طرح لیزینگ مسکن استقبال شده است؟

مدیران انجمن لیزینگ تاکید داشتند که بعد از اینکه دستورالعمل ابلاغ شد نباید انتظار داشت مردم سریع به لیزینگهای مسکن مراجعه کنند و تسهیلات مسکن دریافت کنند چون مردم بدنبال تسهیلاتی هستند که هم نرخ سود پایینی داشته باشد و هم باز پرداخت آن طولانی مدت باشد که لیزینگ مسکن از هیچ یک از آنها برخوردار نیست. لیزینگ مسکن می تواندبرای خانه اولی ها و یا مسکن های لوکس استفاده کرد.

با اینکه از ابلاغ دستورالعمل لیزینگ مسکن حدود پنج ماه می گذرد اما فعالیت چشمگیری در این بازار دیده نشده است. انجمن لیزینگ و رئیس هیات مدیره انجمن لیزینگ پیگیری را داشته اند که هنوز نتوانسته اند مشکلات لیزینگی مسکن را حتی با رایزین هایی که انجام داده اند را برطرف کنند.

برای ورود به لیزینگ مسکن تامین مالی و منابعی که دارند از موضوعاتی است که مورد تاکید و با اهمیت زیاد می باشد. لیزینگهای خصوصی  با توجه به اینکه بانک مرکزی بانک ها رو از ورد به فعالیت لیزینگی مسکن منع کرده است از منابع مالی زیادی برخوردار نیستند. لیزینگهای خودرو برای حضور به لیزینگ مسکن توان مالی لازمه را دارند اما چون فعالیتشان بطور تخصصی خودرو است تمایل به ورود به بازار مسکن را ندارند.

با این شرایط لیزینگ مسکن تا برطرف شدن موانع برای فعالیت های خود بخشی از هزینه ها را باید متقاضیان متحمل شوند.

منبع: http://khaneh.info

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه