امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://amlak.cloob24.com
0
ابعاد زمین :توجه به ابعاد زمین جهت ساخت و ساز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال برای زمینی 200 متری ابعاد 10*20 متر مناسب تر از ابعاد 8*25 متر است. ولی چرا؟

برای زمینی 200 متری شما اجازه ساخت 4 طبقه مسکونی روی پارکینگ یا پیلوت دارید، به شرطی که بتوانید به تعداد واحدها پارکینگ داشته باشید. این را هم بدانید در منطقه ای همچون پاسداران شما باید به ازای هر واحد مسکونی، پارکینگ داشته باشید. پارکینگ مزاحم قبول نمی کنند. همچنین شهرداری این منطقه خرید پارکینگ هم ندارد.

بنابراین شما در زمینی به ابعاد 10*20  می توانید تعداد پارکینگ بیشتری نسبت به ابعاد 8*25 تامین کنید. ابعاد 10*20 حدود 4 تا 5 پارکینگ خواهد داشت، در حالی که ابعاد دیگری تنها 3 پارکینگ می تواند تامین کند.

شمالی یا جنوبی بودن ملک : یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید و فروش ملک کلنگی باید مد نظر داشته باشید، شمالی (در شمال خیابان) یا جنوبی (در جنوب خیابان) بودن ملک است. به نظر شما بهتر است ملکی شمالی باشد یا جنوبی؟

اگر ملک شمالی باشد، شما باید در حدود 6 درصد مساحت زمین را به عنوان نورگیر در نظر بگیرید. یعنی در زمین 200 متری شمالی، 12 متر مربع آن به عنوان نورگیر باید باشد. پس در این زمین در هر طبقه 12 متر متراژ کمتری نسبت به زمین جنوبی خواهید داشت. با توجه به این امر زمین جنوبی متراژ مفید بیشتری از زمین شمالی خواهد داشت.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه