امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://amlak.cloob24.com
0

ویلا شهرکی استخردار آمل

شهرآمل

شهرستان آمل از شمال به شهرستان محمود آباد، از شمال شرقی به شهرستان بابلسر، از شرق به شهرستان بابل، از جنوب به استان تهران و از مغرب به شهرستان نور محدود است.واژه آمل که گونه پهلوی آن آمویی (AMUI) است، بی گمان از قبیله باستان (آ) مردها یا (آ) ماردها گرفته شده است.مورخان باستانی باختری نام این قبیله را (مردی) (MARDIO) یا آمردی (َAMARDIO) آورده اند.آماردها قوی، نیرومند و جنگجو بوده اند و ناحیه فعلی آمل را به عنوان مرکز خود انتخاب نموده و نام خود را بر آن نهادند و بعد ها واژه (آماردها) به سبب کثرت تلفظ به آملد - آمرد و آمل بدل شد.ابن اسفندیار در تاریخ طبرستان آورده است که شهر آمل در سال 137 ه.ق به دست مسلمین افتاد.

پیشینه تاریخی شهر آمل

آمارد ها که جایگاهشان بین محل استقرار اقوام تپور و کادوس نشان داده شده است، در جوار مرو ساکن بوده اند.این قوم مهاجر از مردم مرو بوده و قومی بادیه نشین بوده اند که به تاخت تاز در اراضی اقوام دیگر می پرداختند و به روزگار کوروش تا حوالی ماد پراکنده گردیده بودند.قوم مارد پس از رانده شدن توسط مرویان به طبرستان (آمل) آمدند که در کنار رود هراز (ضلع غربی آن) سکنی گزیدند و شهر آمل پایتخت باستانی آن بوده است که اسم شهر آمل از نام آنان گرفته شده است.آمل در زمان اشکانیان نیز معمور و آبادان بود که آنرا همو می نامیدند.در زمان ساسانیان نیز شهر آمل از عمران و آبادانی برخوردار بود و مرکز ایلت مهم طبرستان بوده است.به طور کلی بر اساس اسناد و مدارک تاریخی تکوین شهر به زمان ساسانی برمی گردد.شهرطی مراحل تکوین خود از زیرساختها و عناصری چون ارگ حکومتی، محلات، آتشکده و بازار برخوردار گردید

عوآمل تشکیل بافت تاریخی آمل

بازار: راسته اصلی بازار قدیم آمل به همراه راسته های فرعی منشعب از آن (راسته عطاران،راسته پالان دوزان،راسته نمد مالان و نوراسته) نقش مهمی در تشکیل و تعریف محدوده بافت ایفا می کنند.راسته اصلی دقیقا و بلافاصله بعد از پل دوازده چشمه (جنوب شرقی بافت) آغاز و به صورت قطری طولی در بافت حرکت کرده و تا نزدیکی های مرکز اصلی کاشی محله (مسجد جامع علی کوچک) ادامه می یابد.بازار به بافت ویژگی طولی و خطی بودن آن (گذر و محور اصلی بافت) تلفیق بعضی از مراکز محله با آن (مشایی محله و شاهاندشت محله) برخورداری از کاربری اجتماعی –اقتصادی و همجواری با دیگر عناصر شهری عمده بافت (مسجد جامع، مسجد آقا عباس، گرمابه و...) قسمت اعظمی از بافت مسکونی اطراف را تحت نفوذ مستقیم خود دارد.

طبیعتی بکر واقع در بخش مرکزی استان مازندران

در همه شهر های شمال کشور عزیزمان ایران، ما شاهد زیبایی هایی هستیم که از وجود دریا، جنگل ها، کوه ها و مناظر طبیعی از جمله آبشارها، غارها و… تشکیل می گردند. در یکی از آنها به نام شهرستان آمل به بررسی جاذبه های طبیعی می پردازیم و این شهر مملو از مکان های دیدنی و جاذبه های تماشایی را مقصد سفر امروزمان قرار می دهیم.

معرفی ویلا شهرکی استخردار آمل

ویلا شهرکی استخردار آمل در استان مازندران در شهرستان سرسبز و دیدنی در آمل ساخته شده است. این ویلا شهرکی استخردار آمل دارای متراژزمین 520 مترمربع و متراژبنای 240 مترمربع می باشد که در تعداد خواب 3 عدد که هر سه خواب ان بصورت مستر بوده است. این ویلا شهرکی استخردار در آمل دارای سند تکبرگ و پایان کار و پروانه ساخت هم هست. در داخل این ویلا با کار کردن با کاغذ دیواری نمای خاصی به داخل ویلا داده است و در حیاط فضاسازی شده ان ما شاهد استخربزرگ و با الاچیق و کاشت درختچه مواجه می شویم. در این ویلا شهرکی استخردار در آمل دارای نمای سنگی با با فضای خاصی می باشد. اگر خواهان ویلا شهرکی استخردار در آمل هستید ما به شما خرید این ویلا را پیشنهاد می کنیم.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه