امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://amlak.cloob24.com
0

صادقیه یا آریاشهر پیشین بعد از میدان آزادی احد از محله‌های سرشناس تهران است که در منطقه 2 و 5 پیمان دارد. خرید منزل در برزن صادقیه یا کرایه خانه در برزن صادقیه به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش، متقاضیان زیادی دارد. 

محله صادقیه در مناطق شهرداری 2 و 5 پیمان دارد و کران این دو ناحیه دو بزرگراه کبیر اشرفی اصفهانی و بزرگراه جناح است که به فلکه دوم صادقیه متصل می‌شود. این فلکه از سمت غرب به بزرگراه آیت‌الله کاشانی و از شرق به خیابان ستارخان متصل است.

خرید خانه در صادقیه

در چند ماه گذشته بیشترین درصد معاملات ملکی مربوط به منطقه5 بوده است. قیمت فروش و خرید آپارتمان در خیابان‌های گوناگون آن کمی تفاوت دارد. مثلا بها یک آپارتمان دوخوابه 52 متری در صادقیه دو میلیارد و 869 میلیون تومان (اردیبهشت 98) است؛ یعنی خرید منزل در صادقیه با چنین متراژی متری 13 میلیون تومان (اردیبهشت 98) تمام می‌شود. به‌طور کلی خرید خانه در این برزن از متری 10 میلیون تومان (اردیبهشت 98) شروع می‌شود و بنا به موقعیت خانه بها آن هم بالا می‌رود.

اجاره خانه در صادقیه

نرخ اجاره خانه و رهن آپارتمان در محله صادقیه متوسط رو به بالا است. میزان اجاره‌بها و رهن، به متراژ خانه، نورگیر بودن، خیابان، امکانات آپارتمان و لوکس بودن آن ارتباط دارد. مثلا برای رهن و اجاره یک آپارتمان دوخوابه 70 متری در برزن صادقیه لازم است صدمیلیون تومان بابت رهن و 500 هزار تومان (اردیبهشت 98) بابت اجاره بپردازید. در ضمن با 230 میلیون تومان (اردیبهشت 98) می‌توانید یک آپارتمان یک‌خوابه 95 متری اجاره کنید.

تاریخچه محله صادقیه

آریاشهر در عهد ناصرالدین شاه قاجاریان به‌وجود آمد و در سررسید پهلوی‌ها به علت خوش‌آب‌وهوایی و تقرب به نخستین اتوبان‌های شهر، رشد آن سرعت گرفت. آپارتمان‌های شهرآرا و خانه‌های ویلایی تهران‌ویلا از ساخت‌و‌سازهای این دوران است. رشد آپارتمان‌سازی و ساخت‌وسازها در دوره پهلوی دوم، تعداد زیادی را برای خرید آپارتمان و ویلا به این محله کشاند.

در ابتدا شکل‌گیری این محله، محلات کنونی ارمکان، برق آلستوم، همتافت قضائیه و کاشانی ساخته شد. ولی امروز فاصله‌ محله‌ها از یکدیگر اغلب شده و با یکدیگر حتماً مشخصی دارند.

دسترسی محله صادقیه

مهم‌ترین مزیت آریاشهر برای کسانی که به تعقیب رهن و اجاره یا خرید و فروش خانه و آپارتمان هستند، دسترسی به متروی صادقیه است. این برزن کنار ایستگاه مترو، پایانه تاکسی و اتوبوس‌رانی قرار دارد و  نزدیک  از تمام نقاط شهر تهران به این محله تاکسی آمد و شد می‌کند. از آنگونه می‌توان به میدان‌های مهم طهران مانند فاطمی، تجریش، ولیعصر اشاره کرد. خط بی.آر.تی پایانه آزادی به دانشگاه علوم و تحقیقات از این منطقه عبور می‌کند.

دسترسی کرج به آریاشهر هم از طریق متروی صادقیه بسیار آسان است. بخشی از متقاضیان خرید خانه در محله صادقیه و کرایه خانه در برزن صادقیه، افرادی هستند که روزانه در این دو منطقه شهری رفت و آمد دارند.

ویژگی‌های محله

دلیل رونق آریاشهر در گذشته با انگیزه ها رونق کنونی آن کاملا متفاوت است. در ماضی خوش‌آب‌وهوایی، داشتن چشم‌انداز مناسب به شهر و کوه، هستی باغات و روستاهای باطراوت و کم و بیش شدن به بافت شهری از آنگونه انگیزه ها مهم مهاجرت به این ناحیه به‌شمار می‌آمده است. اما امروز بیشتر به رونق اقتصای و تجاری منطقه پروا می‌شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه